‘Nghâk ngam’ TESTIMONY
-Samuel Lalrozâma Hmar(Sammy)
s/o Dr.Thangchungnunga
“Thihna hlim kawr ruam zawh mah ila thil tha lo rêng rêng ka hlau lo ang, nang ka kiangah i awm si a,” tih Bible thu lâr tak mai hi thinlung taka sawi a awl lo khawp mai. Thihna hlim kawr hi kan zawh ve fo ka ring. Kohhran hruaitute huaihawtnain Camping chi hrang hrangte hlim leh lâwm takin, intuai thar duha, hman leh peih te ho chuan, kan hmang fo thin a nih hi. A khamawm loh angreng thin khawp mai ti te pawh kan awm laiin mi tam erawh chuan camping tih thu hi kan tihin kan nuihzat titih deuh riau ni tein a hriat theih thin, a châng chuan. ‘Awmzia a awm lo,’ tih te leh ‘piangthar tawh reng a lâwm,’ tih thâwm te a tam thin khawp mai. Mahse thil pakhat kan hriat hmaih chu heti ang camping leh thusawi han ngaihthlâk hrim hrim te hi thil hlâwkthlâk tak a ni, tih hi a ni.
Piangthar tûr leh pianthar tum ngawr ngawrin kan lût a nih chuan a dik lo deuh mai thei bawk. Kan nun hi thîr tuiêk thei ang mai a ni a, tha taka châwma tuaihnûm reng loh chuan tuiêk leh sulrûlin a ei chhiat ang mai hian thimah a in chiah rup thei a ni. Chuvâng chuan nun kawng kalsiam zawh dan dik zâwk hriat thar nân leh tuna chatuanna pana kan zin kawng zawh hi a dik tâwk nge kawng thar leh tha zawk a awm tih finfiahna’n te a ni zawk si. Hriat hnu pawh hi thil tha nih chuan hriat hriat hian a chiang bik fo. Lehlam zâwnga thlir dâwn chuan inkhâwm te pawh a tul hlei nem, mahniin Bible a chhiarin a tawngtai theih a, theologian tam tak kawm tur an awm bawk; tunlai khawvel changkângah internet hmangin thil tam tak a inchhiar kuak theih bawk.
Kan camp duh lohna chhan tam tak chu Speaker vâng, thiante an tel dawn loh vâng, kan zah hrim hrim vâng leh mamawh loa kan inhriat vâng tein a ni tlângpui fo. Inkhâwm leh heti ang camping ang huna thusawitute hi an inpuahchah ve nasat ngei a rinawm. An thusawi zawng zawng chu hriat a har a, hriat pawh a theih loh; mahse point pakhat tal, pawimawh tak, a lâk ve theih a ni, tih hi hria ila. Tlar khat lek emaw an châng behchhan emaw te pawh a ni thei e. Ngun taka kan ngaihthlâk phawt chuan hriat belh emaw hriat thar emaw pakhat tal, kan nun khawih danglam thei thil a awm dâwn a ni tih hi a haiawm loh a, a chiang a ni. Tin, Pathian thlarau thianghlimin a luahna hmuna hun hman hrim hrim hi malsâwm dawnna chikhat a ni ve tlat bawk. Khawi hmuna camp ho zingah pawh hian hlâwkpui êm êm lo inti te pawh an awm maithei a, mahse inchhîr tak erawh zawng an awm lêm pawh ka ring lo.
Pâwltlâk thla, ni ngâ 2010 khân Bangalore Hmar Students’ Association chuan kum danga tih thin ang bawka Sikpuiruoi huaihawt leh a tumnaah chuan chawpchilh tak maiin a hmâ zânin martial arts show nei turin min rawn sâwm leh thut mai a. Rilru tawngtaina nen mi ka han sâwm kual nghal a; a hmaa tihpui thin te, BMA keh HSA lamah te pawh. Mak angreng takin Inrinni a ni naa tumah an lo hman lo tlat mai. Châk tak tak te pawh an lo thei lo ve tlat; Marital art tuipui non-mizo ho te pawh ka va bia a, sabbath a lo nih angin an lo inla kulmûk tlat bawk si, Kristian lo ho lah program pawimawh nei an lo ni fur.
A tûk chawchhûn ei zawh chuan a theih ngang dâwn lo nia ka hriat hnuah thianpa Japhet leh vice president te pahnih chu ka va hrilh ta a. Mahse thianpa chuan ti hram tura min ngen vângin thianpa Mama ka sâwm chhuak a, kawng sirah thing bung leh tile vel zawngin kan chhuak a, duh tawk kan ngah hnuah chuan Mesak nen kan in tawng a, puih min lo châk hlauh mai a. Thianpa Andrew a rawn thleng hlauh mai bawk a, ka han enpui zuai zuai a minute sâwm vel, ho dâwn hle mai ti rilru chung chuan kan phei ta a. Mama, hman lo tura ngaih pawh chu a lo hman leh thut bawk a, thil vel chu ka taksaa vaw bungtu (Iron body demonstration) turah ka hmang ta a. Kan ti dawn rau rau a nih chuan Video a cover ve hrim hrim chu ka duh a, Bangalore-a missionary awm Pu Josiah ka va phone a, mahse a lo chhuak tlat mai. Kan thu a, tawngtaina hun ka hmanpui a, a hun a lo thlen chuan inhliam lo leh tluang takin kan ti zo thei ta a, mipui pawh an lawm ve hle a ni. A hnuah chuan video-in an lo la tih min hrilh a, mahse digital camera-in a ni a, a fiah vak pawh ka ring lêm lo a, lâk loh ai chuan a tha e, ka ti a. Mahse en theiha a lo awm hnuah chuan, minute thum lek ni mah sela en tlâk tak leh fiah tha takin a rawn chhuak lawi si.
Tichuan, chu program hman hnu, chumi kum vêk, Bangalore-a camping naa kan thusawitu thusawi pakhat chu, chû ka thil tawn nen chuan ka hmehbel lo thei lo a. ‘Pathian hian a duh hunah chuan min chawimawi mai a ni, thiltha kan tih te pawh hi tih lan vak a lo ngai lo, a tul a tih hunah chuan a rawn tilang mai a ni,’ tih a sawi chuan a hma kâra ka thil tawn chu min hriatchhuah tîr a. Keima lamah chuan theih tâwk ka chhuah ve a, ka beidawn hnuah Pathianin ka tum zawng zawng aia ropui zawkin min chawimawi ta a lo ni si tih ka han hriat hian lâwmin ka biangah mittui a luang ta hiala, tih tur chu a awm lo naa ka chiang thar hle a ni, Lalpaah hian. Amah ring chunga thil kan tih hi chuan a duh (a tul) hunah tak min châwi sâng mai a lo ni. Thusawituin a sawi anga Sari te nupa ang deuh khân mihring hian hming thatna’n tih tur kan nei ve nia inhriat tlat châng te leh kan duh anga thil thlen tîr tum tlat te pawh hi a awm thei a, a awm fo bawk.
Mahse chuti ang zâra ropuina chan chu kawr pakhat, rei tak hâk hnua hlih a tul ang tlat hian hlih sakin kan awm leh tho tho thin; mihring mihrinna atanga ropuina lo chhuak hi chuan rei a daih ngai lo, mahse Pathian rinchhana beiha ropuina hi chuan hausakna a thlen a ni tih ka hrechhuak thar leh a ni. Chutiang zêl chuan mitin mai hian Pathian nghah ngam zir thar leh te pawh hi a lo va tha dâwn êm, tih te ka ngaihtuah thar leh a. Noa pawh khâ kum zâ dâwn lawng a tuk khân rei tiin a phun ru mai thei a, mahse rinna nena a nghaha a tihhlawhtlina tak kha an chhungkaw chunga malsâwmna thlentu a lo ni ta a nih kha. Keipawhin camping-naa thu tlemte ka hriat chu ka hlawkpui ve hle ta tihna a nih chu.
Hei, IT khawpui, Bangalore atangin Zofate zawng zawng chibai ka rawn bûk che u a; kum kalta han thlîrlêta Pathianin min kaihhruainaa hlawhtlinna kan tawn te hmuh tumin hmalam hun thim tak anga lang fo hi beiseina nen chuan zing nichhuah hma chiaha hun thim tak, a hnua rawn eng kuar, ang maiah a chang dawn si, tih hi hre thar leh ang u. A ni, chu hun thim reilote hnuah chuan ni eng mawi tak chuan leilung a rawn en si thin ang hian kan nun hi Pathian nen chuan mite leh keimahni tan ngei êng duhawm a lo ni fo dawn a ni, tih hi i hre thar leh bawk ang u. Kan Pathian chuan “Nangni lama ka rilru putzia chu ka inhre si a, in hun hnuhnung tawpah chuan beiseina pe tûr che uin thil tha lo ni loin thatna ka ngaihtuah asin (Jer 29:11),” a tih kha maw! Lal Davida ngeiin a thil tawn atanga sawiin, “LALPA chu ka zawng a, tin, ani chuan mi chhâng a, ka hlauhzawng zawng lakah chuan mi chhanhim ta a (Sâm 34:4),” a tih ang khan i intihuaiin, Pathian thiltihtheihna hi nghâk ngamin, i intawngtaipui tawn thar leh ang u hmiang.
[He Article hi Bangalore Mizo newspaper, BMA AW(Weekly), Vol. XV issue No.39, December 2009- a tihchhuahah, Jt.Editor ka nihlaia ka ziah a ni a; a hnuah tlem ziah belha chulmam leh deuh niin 'Christian Outlook' monthly magazine, August 2011 issue-ah tihchhuah leh a ni.
Enge i testimony ve le ka unau? - Samuel Lalrozâma Hmar]
No comments:
Post a Comment